Týždeň o stopách mi pripomenul moje časy, keď som pôsobila ako špeciálna pedagogička na základnej škole. Pre jedného chlapca som spracovala knihu Mach a Šebestová do pracovných listov, plných cvičení.
Téma o stopách mi pripomenula naše cvičenia zamerané na rozvoj zrakového vnímania. Snažila som ich spraviť trochu ako rébusy, ktoré chlapec lúštil. A celkom ho to bavilo.
Zrakové vnímanie je schopnosť centrálnej nervovej sústavy vnímať zrakové podnety. Oslabenie zrakového vnímania je časté pri dyslexii. Zrakové vnímanie rozdrobené na kúsky je:
So zrakovým vnímaním úzko súvisí vestibulárny (teda rovnovážny systém), priestorová orientácia, pravo-ľavá orientácia a podobne.
Na tvorbu pracovného listu som si vybrala knižku, ktorá je ľahko dostupná a majú ju snáď v každej knižnici. Keďže ide tento týždeň o hľadanie stôp, vybrala som si kapitolu, kedy pes Jonatán nájde ukradnutý chlebník.
Tento pracovný list je vhodný pre školákov od druhého ročníka.
Pracovný list je vyrobený mnou. Prvá strana je pomerne jednoduchá. Ak máte pocit, že by sa vašemu dieťaťu páčili aktivity z prvej strany pracovného listu, dávam vám do pozornosti pracovný zošiť od Pavla Svobodu: Cvičení pro rozvoj čtení (môže byť pre vás inšpiráciou, ako rozvíjať zrakové vnímanie pri čítaní).